Bezúdržbový, ventilem řízený olověný akumulátor EMOS B9654 s technologií AGM je vhodný jako náhradní baterie pro
- rybáře - echoloty, sonary, napájení motoru lodí
- EZS (elektronické zabezpečovací systémy)
- UPS (záložní zdroje)
- nouzové osvětlení
- PARADOX
- ÚSTŘEDNY JABLOTRON JA106K
- ÚSTŘEDNY JABLOTRON JA83
- záložní baterie pro výtahy - osvětlení, hovor
Baterie tohoto typu nejsou určeny pro uchování energie např. u solárních systémů a nelze je použít jako startovací baterie pro automobily, motorky a elektroskútry.
Technická specifikace
- napětí: 12 V
- kapacita: 7,2 Ah
- optimální životnost v záložních systémech: 5 let
- hmotnost: 2,2 kg
- terminál: faston 4,7 mm
- technologie: AGM
- chemické složení: Pb
- rozměry: 151 × 65 × 94 mm
Akumulátor může být používán v libovolné poloze. Optimální životnost v záložních systémech je 5 let.
Nabíjení baterie musí být prováděno vhodným napájecím zdrojem nebo nabíječem, který má hodnotu nabíjecího napětí 14,4 V pro 12V akumulátory a 7,2 V pro 6V akumulátory. V případě, že nabíječ nebo napájecí zdroj nemá tyto parametry, dochází k neúplnému nabíjení a také k tomu, že akumulátor bude rychle spotřebován a v krajním případě zničen. V tomto případě nelze uznat reklamaci akumulátoru.
Je vybaven terminálem FASTON. Tyto terminály jsou široce používány v elektronických a elektrických zařízeních a automobilovém průmyslu, umožňují rychlé připojení vodiče a konektoru k baterii.
Akumulátor obsahuje vsáknutý elektrolyt ve sklo-laminátových mikrovláknech, které jsou součástí separátorů mezi jednotlivými olověnými deskami. Jedná se v podstatě o skelné rouno, do kterého se elektrolyt zasákne po nalití. Vylití kyseliny již nehrozí a akumulátory jsou tak velmi bezpečné při provozu.
Pojistné ventily akumulátoru zabraňují jeho výbuchu v případě, že by došlo k jeho zaplynování. Celý kryt akumulátoru odpovídá patřičné normě a akumulátor splňuje požadavky na obecnou bezpečnost výrobku.
Před prvním použitím je nutné akumulátor nabít. V případě, že by došlo k vložení akumulátoru do zařízení, která neumí rozpoznat stav jeho nabití, může dojít k úplnému vybití akumulátoru a tím k nevratnému poškození – zničení akumulátoru.